Köp- och leveransvillkor

En massagestol i hemmet har hela 3 års garanti

Köper du en massagestol som privatperson har du alltid två (2) års garanti från leveransdatum. Då lämnar vi som importör garanti på din massagestol så att du kan känna dig trygg när du gjort en stor investering.

I tillägg till det har du ytterligare ett (1) års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Så om det efter garantitiden skulle uppstå något fel på din massagefåtölj hjälper vi dig med kontakten gentemot tillverkaren och ser till att du får rätt reservdelar och hjälper dig med reparation och service. Du kan välja att köra massagestolen själv till vår verkstad. Om du inte har möjlighet till det hjälper vi gärna till med transporten, antingen genom egen transportbil eller genom någon av våra partners. Finns vi i din närhet försöker vi så långt vi kan samordna transporten med andra leveranser för att hålla nere kostnaderna för dig.

Våra tillverkare garanterar att reservdelar finns att tillgå hela fem (5) år efter det att modellen slutat tillverkas. Service och garanti upprätthålls i hela Sverige genom egen personal och servicepartners.

Garantivillkor

  • Två (2) års garanti från leveransdatum
  • Totalt tre (3) års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen
  • Reservdelar tillhandahålles fem (5) år efter modell slutat tillverkas
  • Vid köp av begagnad, dvs tidigare uthyrd massagefåtölj eller inbytesobjekt gäller 1 års garanti

Vid försäljning och till arbetsplatser gäller andra garantivillkor. Klicka här för att komma till vår företagssida eller Allmänna villkor till företag och organisationer

1 års garanti på begagnade massagefåtöljer och övriga massageprodukter

På begagnade massagefåtöljer samt övriga massageprodukter som massagedynor, benmassage-, fotmassagemaskin och massagekuddar lämnas 1 års garanti från leveransdatum.

Kostnadsfri leverans av ny massagefåtölj

Leverans av emballerad massagefåtölj fram till trottoar eller tomtgräns är inkluderad i priset. Gäller endast leveranser av nya massagefåtöljer inom Sverige till hushåll.

Vid köp av begagnade massagefåtöljer gäller hämtpriser.

Vid försäljning och leveranser till arbetsplatser gäller andra leveransvillkor. Klicka här för att komma till vår företagssida eller Allmänna villkor till företag och organisationer

Arbetsgång vid leverans av massagestol till hushåll:

  • Speditören aviserar via telefon/SMS/e-mail för bokning av leveransfönster.
    Avisering sker ca 30 minuter innan leverans.

OBS! Chauffören kommer att göra en ID-kontroll och får endast lämna ut godset till dig personligen eller den som står som kontaktperson/kund på beställningen eller fraktsedeln. Så det är mycket viktigt att du är hemma och kan ta emot massagefåtöljen. Detta är en säkerhetsåtgärd för att undvika bedrägerier. Om du inte är hemma och kan ta emot godset får chauffören inte lämna ut det och åker ifrån platsen.
Fraktkostnad om 1500 kr kommer då att debiteras. 

Ditt ansvar som kund vid leverans

  • Du måste kunna vara hemma under hela det överenskomna tidsintervallet och vara behjälplig med att bära om situationen kräver det.
  • Du skall vara nåbar på de telefonnummer som vi erhållit och som vi har vidarebefordrat till Speditören.
  • Du skall i god tid informera oss eller Speditören om sådant som kan påverka leveransen, t.ex. svårframkomlig väg.
  • Avbokning skall ske till Santé eller till Speditör minst en (1) arbetsdag innan godset lastas på bil. Om inte leverans kan utföras och detta beror på dig som mottagare, alternativt att avbokning skett för sent, debiteras en extra fraktkostnad om 1500 kr.
  • Leverans sker så långt som lagligt farbar väg finns. Båtavgifter mm. ingår inte och vidare leverans från båt utan detta får arrangeras och bekostas av mottagaren. Vägverkets färjor anses som farbar väg. Om Speditören måste erlägga färjetransport, så kommer denna att vidaredebiteras.

Inbärning av massagefåtölj samt avemballering: 1490 kr

Ovanstående är grundavgift för inbärning till de flesta postnummerområden i Sverige.

Extra kostnader s.k. zontillägg kan tillkomma beroende på avstånd från transportörens terminal.

Vid extraordinär inbärning, exempelvis upp för trappor, som kräver fler personer än chauffören tillkommer också extra avgift.

Ring 020-27 27 20 eller maila till info@santesweden.se och begär prisuppgift för att säkerställa din kostnad för inbärning.

Avemballering av massagefåtölj samt bortforsling av emballage

I ovanstående ingår att chauffören hjälper till med att ta bort det omkringliggande wellpapp- och plastemballaget kring massagefåtöljen samt tar med emballaget för återvinning.

  • Leverans sker inne i hemmet till en (1) önskad rum/plats som anvisas av dig på en överenskommen tid.
  • Speditören informerar dig vid avisering om att skydda golv och bereda fri väg in till anvisat rum (detta meddelas också till mottagaren via webb och leveransbekräftelse)
  • Chaufförerna tar inte av sig skorna pga. arbetsmiljöregler. Du är själv är ansvarig för att skydda golvet och kringliggande saker, möbler mm. vid inbärning.
  • Du skall informera Santé eller Speditören kring allt sådant som kan påverka leveransen, exempelvis svårframkomlig väg, portkod, våningsplan, tillgång till hiss, trånga/branta trappor etc.
  • Du skall tillse att eventuella hinder för leveransbilen och för inbärningen i möjligaste mån är borttagna.

Leveranstid av massagestol

Ca 1-3 arbetsdagar då massagefåtölj finns i lager.
Ca 1-2 veckor om massagefåtölj ej finns i lager.

Returfrakt av massagefåtölj/Frakt av oemballerad massagefåtölj

Frakt som organiseras av Santé vid retur av massagestol från kund debiteras enligt nedan:

< 50 km
50-299 km
300-499 km
500-750 km
> 750 km

1250 kr
2495 kr
3495 kr
3995 kr
4495 kr

Betalningsvillkor

Faktura

Genom Ecster, tidigare Handelsbanken Finans, kan vi erbjuda kontantköp mot faktura till privatpersoner. Betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift om f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24 % per år.

I kassan väljer du betalningsalternativet Faktura. När du anger ditt personnummer gör Ecster en kreditprövning och en kreditupplysning kommer att göras. En kopia av detta skickas till din folkbokföringsadress. Du får besked direkt om din ansökan har godkänts.

Grundkraven för att få betala mot faktura är följande:
Du har fyllt 18 år
Du har inga betalningsanmärkningar
Du har en fast inkomst

Delbetalning

Du kan även välja att delbetala upp till 60 månader via Ecster. Du väljer själv det köputrymme som passar ditt totala inköpsbelopp bäst upp till 80 000 kr. Ditt köputrymme läggs upp på ett konto hos Ecster.

I kassan väljer du betalningsalternativet delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på. När du sedan bekräftar ditt köp och din ansökan om delbetalning, gör Ecster en sedvanlig kreditprövning. Du får besked direkt om din ansökan har godkänts, därefter slutför du köpet. Du kan när som helst välja att slutbetala utan extra kostnad.

Har du en gång delbetalat en vara hos Ecster kan du använda dig av samma konto och behöver inte genomgå en ny kreditprövning. Är ditt köputrymme för litet ansöker du enkelt om en höjning – du får svar direkt.

Grundkraven för att ansöka om delbetalning är följande:
Du har fyllt 18 år
Du har inga betalningsanmärkningar
Du har en fast inkomst

Ett kort på köpet
Dessutom kan du – helt utan kostnad – få ett kort kopplat till din beviljade kredit. Kortet heter Multicard och har MasterCard-koppling. Med kortet kan du betala och ta ut kontanter i hela världen. Du får bonus på alla köp och varje månad får du fina erbjudanden och förmåner. Kortet har ingen årsavgift.
Mer information om Multicard (öppnas i nytt fönster)

Kortbetalning

Vi accepterar Visa och Mastercard. Vi tillämpar inga extra avgifter när du betalar med kort och all kortdata hanteras säkert av vår betalväxel Nets som är certifierade enligt PCI-DSS.

Öppet köp / Ångerrätt

Gäller enligt distansavtalslagen i 14 dagar efter leveransdatum och vid köp till ordinarie pris. Gäller ej vid köp till kampanjpris eller till rabatterat pris.

Vid retur ska produkten återlämnas till Santé i originalemballage och vara oanvänd. Samtliga förpackningar ska vara obrutna. Köpesumman återbetalas efter det att produkten ankommit till Santé och har undersökts. Avdrag görs för de kostnader Santé haft för administrationen av affären. Dessa avdrag är:

  • Ursprunglig fraktkostnad till Kund
  • Kostnad för eventuell returfrakt. Se Leveransvillkor för specifikation av transportkostnader.
  • 2 % på köpesumman som motsvarar Santés kostnader för administration av betalning via Ecster samt kortbetalning med VISA eller MasterCard.

Köp

Vid beställning över Internet ingår du ett avtal om köp när du tryckt på ”Skicka beställning” i kundvagnen. Därefter skickas automatiskt en preliminär orderbekräftelse till dig via e-post (förutsatt att du lämnat rätt e-postadress). Du kan då kontrollera vad du beställt från oss. Om något blivit fel eller om du vill ändra något kontaktar du oss via e-post eller telefon. Du kan också senare gå in och se din order på vår hemsida. Vi följer svensk Distans- och hemköpslagstiftning, läs mer om den här https://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Distans–och-hemforsaljningsla_sfs-2005-59/

Priser

Priserna som framgår i vår webshop och är alltid aktuella. Santé Sweden AB förbehåller sig rätten att när som helst justera priserna. I händelse av prishöjning efter lagd order, kontaktar vi dig innan leverans. Du har då rätt att häva köpet. Varken prissänkningar eller prishöjningar som presenteras i vår webshop påverkar order som redan lämnat vårt lager.

Moms

Samtliga priser är angivna inklusive moms (25 %)

Vid försäljning och till arbetsplatser gäller andra villkor. Klicka här för att komma till vår företagssida eller Allmänna villkor till företag och organisationer

Kunduppgifter

De person- eller betalningsuppgifter du lämnar till oss kommer inte att vidarebefordras eller säljas vidare på något sätt eller i någon form. Vi använder informationen endast för att kunna handlägga din order. Din e-postadress används för att sända orderbekräftelsen till dig och om vi behöver kontakta dig.