Här hittar du information om våra villkor för köp, betalning, leveranser och garantier för köp av massagefåtöljer och massagepodukter.

Allmänna villkor

Priser och villkor

Priserna som anges på denna webbsida är alltid aktuella och angivna inklusive moms. Vi förbehåller oss rätten att när som helst justera priserna. I händelse av prishöjning efter lagd order kontaktar vi dig innan leverans. Du har då rätt att häva köpet. Varken prissänkningar eller prishöjningar som presenteras här påverkar order som redan lämnat vårt lager.

Köp härifrån gäller endast leveranser till privatpersoner på bostadsadresser.

För organisationer, företag och arbetsplatser inom offentlig sektor gäller andra villkor. Klicka här för att komma till vår företagssida eller Allmänna villkor till företag och organisationer

Moms

Samtliga priser är angivna inklusive moms (25 %)

Köp och bekräftelse

Vid beställning över Internet ingår du ett avtal om köp när du tryckt på ”Skicka beställning” i kundvagnen. Därefter skickas automatiskt en preliminär orderbekräftelse till dig via e-post (förutsatt att du lämnat rätt e-postadress). Du kan då kontrollera vad du beställt från oss. Om något blivit fel eller om du vill ändra något kontaktar du oss via e-post eller telefon. Du kan också senare gå in och se din order på vår hemsida. Vi följer svensk Distans- och hemköpslagstiftning, läs mer om den genom att klicka här. 

Ångerrätt

Gäller enligt distansavtalslagen i 14 dagar efter leveransdatum och vid köp av ny produkt som är oanvänd och köpt till ordinarie pris. Ångerrätt gäller endast om varan är oanvänd och förpackningen är obruten då denna utgör en viktig del av varan. Alla eventuella tillbehör som exempelvis bruksanvisning, fjärrkontroll samt medföljande batterier ska finnas med vid returen. Ångerrätt gäller inte vid brukade eller använda varor.

Öppet köp

Tillämpas endast efter särskild skriftlig bekräftelse via e-post. Öppet köp gäller ej vid köp av produkter till kampanjpris, köp av begagnade produkter samt köp av utställningsexemplar som säljes rabatterat pris.

Vid retur ska produkten vara oanvänd och återlämnas till Santé i originalemballage. Samtliga förpackningar ska vara obrutna. Köpesumman återbetalas till bankkonto efter det att produkten ankommit till angiven adress och har undersökts av oss. Om det vid undersökning konstateras att förpackningarna är brutna, produkten använd och förpackningarna i sådant skick att produkten inte kan säljas om som ny produkt, kommer avdrag att göras för den rabatt vi måste dra av för att sälja om den som använd/begagnad produkt. Kostnad för eventuell returfrakt som administreras av oss dras också av från köpesumman.

Kunduppgifter

Vi garanterar att personuppgifter eller betalningsuppgifter som du lämnar till oss inte kommer att vidarebefordras eller säljas vidare på något sätt eller i någon form till tredje part. Vi använder uppgifterna från dig för att kunna handlägga din order och behöver ha dessa så länge garantiåtagandet gentemot dig gäller och så länge du själv samtycker till det. Din e-postadress används för att sända orderbekräftelsen till dig och om vi behöver kontakta dig. Vi kan även komma använda dina kontaktuppgifter för att skicka information om framtida uppdateringar kring din produkt, kampanjer, erbjudanden eller nyheter. Du kan när som helst avsäga ditt samtycke till forsatta kontakter och utskick från oss. Läs mer om vår integritetspolicy och hur vi behandlar dina personuppgifter. 

Från och med den 25 maj 2018 trädde en ny lag i kraft, GDPR, som ersätter den gamla personuppgiftslagen. Du kan läsa vår uppdaterade Integritetspolicy / GDPR här.

Totalt 3 års garanti från leveransdatum

  • Två (2) års garanti på reservdelar och reparationer
  • Totalt tre (3) års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen
  • Reservdelar tillhandahålls fem (5) år efter att modell slutat tillverkas

Köper du en ny massagefåtölj eller massageprodukt som privatperson har du alltid två (2) års garanti från leveransdatum. Garantin omfattar funktionen av produkternas mekaniska och elektroniska delar. Reservdelar och reparationer av produkter utförs under garantitiden utan kostnad.

Garantin omfattar inte slitagedelar såsom klädsel, dynor, kuddar, kablar, täckkåpor, plastdetaljer mm som utsätts för dagligt slitage. Garantin gäller inte heller om produkten har används på ett vårdslöst sätt eller utsatts för yttre åverkan som inte kan anses vara normalt slitage.

Enligt konsumentköplagen har du ytterligare ett (1) års reklamationsrätt om det efter garantitiden skulle uppstå fel på din massagestol eller massageprodukt, som kan härledas till att det är ett fel som uppstått vid tillverkningen. I sådant fall hjälper vi dig med kontakten gentemot tillverkaren och ser till att du får rätt reservdelar och hjälper dig med reparation och service. Våra tillverkare garanterar att reservdelar finns att tillgå hela fem (5) år efter det att modellen slutat tillverkas. Service och garanti upprätthålls i hela Sverige genom egen personal och servicepartners.

Återsändning av produkter

Om du behöver returnera din produkt på grund av fel ska du sända den till till oss till nedan angiven adress. Du ansvarar själv för frakten och kostnaden att skicka den till oss. Efter att ha felsökt din produkt och reparerat den returnerar vi den till dig kostnadsfritt under garantitiden. Kan produkten inte repareras skickas en ny produkt om den omfattas av ovanstående garantivillkor. Om det visar sig att produkten vid felsökning är felfri debiteras fraktkostnaden enligt gällande prislista.

Retur av massageprodukt

Mindre massageprodukter skickas till nedanstående adress:

Santé Sweden AB
c/o MyOffice
Stenbackevägen 6

702 25 Örebro

Retur av massagefåtölj

Gäller det en massagestol kan du välja att själv ta den till vår verkstad. Om du inte har möjlighet till det kan vi hjälpa dig med transporten, antingen genom egen transportbil eller genom någon av våra partners. Kostnaden för transport av oemballerad massagefåtölj framgår under Leveransvillkor. Finns vi i din närhet försöker vi så långt vi kan samordna transporten med andra leveranser för att hålla nere kostnaderna för dig.

1 års garanti på begagnade massagefåtöljer 

Övriga villkor enligt ovan.

Fri leverans vid köp ny massagefåtölj

Leverans av emballerad massagefåtölj fram till trottoar eller tomtgräns är inkluderad i priset. Gäller endast leveranser av nya massagefåtöljer inom Sverige och till hushåll.

Vid köp av begagnade massagefåtöljer gäller hämtpriser från vårt lager eller våra utställningar.

Vid försäljning och leveranser till arbetsplatser gäller andra leveransvillkor. Klicka här för att komma till vår företagssida eller Allmänna villkor till företag och organisationer

Arbetsgång vid leverans av massagestol till hushåll:

  • Speditören aviserar via telefon/SMS/e-mail för bokning av leveransfönster.
    Avisering sker ca 30 minuter innan leverans.

OBS! Chauffören kommer att göra en ID-kontroll och får endast lämna ut godset till dig personligen eller den som står som kontaktperson/kund på beställningen eller fraktsedeln. Så det är mycket viktigt att du är hemma och kan ta emot massagefåtöljen. Detta är en säkerhetsåtgärd för att undvika bedrägerier. Om du inte är hemma och kan ta emot godset får chauffören inte lämna ut det och åker ifrån platsen. Fraktkostnad om 1500 kr kommer då att debiteras. 

Ditt ansvar som kund vid leverans

  • Du måste kunna vara hemma under hela det överenskomna tidsintervallet och vara behjälplig med att bära om situationen kräver det.
  • Du skall vara nåbar på de telefonnummer som vi erhållit och som vi har vidarebefordrat till Speditören.
  • Du skall i god tid informera oss eller Speditören om sådant som kan påverka leveransen, t.ex. svårframkomlig väg.
  • Avbokning skall ske till Santé eller till Speditör minst en (1) arbetsdag innan godset lastas på bil. Om inte leverans kan utföras och detta beror på dig som mottagare, alternativt att avbokning skett för sent, debiteras en extra fraktkostnad om 1500 kr.
  • Leverans sker så långt som lagligt farbar väg finns. Båtavgifter mm. ingår inte och vidare leverans från båt utan detta får arrangeras och bekostas av mottagaren. Vägverkets färjor anses som farbar väg. Om Speditören måste erlägga färjetransport, så kommer denna att vidaredebiteras.

Inbärning av massagefåtölj samt avemballering:

1875 kr

Ovanstående är grundavgift för inbärning till de flesta postnummerområden i Sverige med två (2) personer – chaufför plus en extra person. Extra kostnader s.k. zontillägg kan tillkomma beroende på avstånd från transportörens terminal.

Vid extraordinär inbärning, exempelvis upp för många trappor, trånga gångar, branta trappor, svårframkomlig väg etc. som kräver professionell bärhjälp ex. vis från Stadsbud eller liknande, tillkommer extra avgift.

Ring 020-27 27 20 eller maila till info@santesweden.se och begär prisuppgift för att säkerställa din kostnad för inbärning.

Avemballering av massagefåtölj samt bortforsling av emballage

I ovanstående ingår att speditörens personal hjälper till med att ta bort det omkringliggande wellpapp- och plastemballaget kring massagefåtöljen samt tar med emballaget för återvinning.

  • Leverans sker inne i hemmet till en (1) önskad rum/plats som anvisas av dig på en överenskommen tid.
  • Speditören informerar dig vid avisering om att skydda golv och bereda fri väg in till anvisat rum (detta meddelas också till mottagaren via webb och leveransbekräftelse)
  • OBS! Speditörens personal tar inte av sig skorna på grund av arbetsmiljöregler. Du är själv är ansvarig för att skydda golvet och kringliggande saker, möbler mm. vid inbärning.
  • Du skall informera Santé eller Speditören kring allt sådant som kan påverka leveransen, exempelvis svårframkomlig väg, portkod, våningsplan, tillgång till hiss, trånga/branta trappor etc.
  • Du skall tillse att eventuella hinder för leveransbilen och för inbärningen i möjligaste mån är borttagna.

Leveranstid av massagestol

Ca 1-2 veckor efter registrerad och godkänd beställning alt. efter att betalning skett och likvid är registrerad.

Frakt av oemballerad massagefåtölj / Returfrakt av massagefåtölj

Transport av oemballerad massagefåtölj såsom utställningsexemplar, begagnat exemplar eller vid retur av massagestol från kund debiteras enligt nedan:

< 50 km
50-299 km
300-599 km
> 600 km

1500 kr
2500 kr
3000 kr
3500 kr

Priser för inbärning och transporter ovan är angivna inklusive moms.

Fraktkostnad för leverans av övriga massageprodukter samt träning- & fitnessprodukter är 149 kr som läggs till automatiskt när du går vidare till kassan. Köp som överstiger 4000 kr levereras fraktfritt.  

Leveransparter och transportör är Bring Express.

Massageprodukter med breddmått mindre än 80 cm resp. mindre än 20 kg levereras till närmaste utlämningsställe. Du aviseras genom SMS från Bring Express och hämta ut produkten vid aviserat utlämningsställe.

Produkter som mäter större än 80 cm och väger mer än 20 kg levereras hem till dig genom Bring Express Hemleveranser. Du får en avisering innan leverans och får komma överens om ett tidsfönster med transportören.

Vår samarbetsparter för betalningstjänster är Ecster AB som är dotterbolag till Handelsbanken. Läs mer om hur hanteringen av dina personuppgifter hanteras här:
https://www.ecster.se/filer/hantering-av-personuppgifter

Faktura

Genom Ecster kan vi erbjuda kontantköp mot faktura till privatpersoner. Betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift om f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24 % per år.

I kassan väljer du betalningsalternativet Faktura. När du anger ditt personnummer gör Ecster en kreditprövning och en kreditupplysning kommer att göras. En kopia av detta skickas till din folkbokföringsadress. Du får besked direkt om din ansökan har godkänts.

Grundkraven för att få betala mot faktura är följande:
Du har fyllt 18 år
Du har inga betalningsanmärkningar
Du har en fast inkomst

Delbetalning 12, 24 eller 36 månader

Du kan även välja att delbetala via Ecster – Handelsbanken Finans. Du väljer själv det köputrymme som passar ditt totala inköpsbelopp bäst upp till 80 000 kr. Ditt köputrymme läggs upp på ett konto hos Ecster.

  • Kampanjavgiften för delbetalning är 295 kr Detta framgår när du väljer i kassan.
  • En administrativ avgift på 29 kr tillkommer för varje avisering.
  • Inköpsmånaden är betalningsfri därför kan det dröja ett par veckor innan första fakturan kommer.

I kassan väljer du betalningsalternativet delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på. När du sedan bekräftar ditt köp och din ansökan om delbetalning, gör Ecster en sedvanlig kreditprövning. Du får besked direkt om din ansökan har godkänts, därefter slutför du köpet. Du kan när som helst välja att slutbetala utan extra kostnad.

Har du en gång delbetalat en vara hos Ecster kan du använda dig av samma konto och behöver inte genomgå en ny kreditprövning. Är ditt köputrymme för litet ansöker du enkelt om en höjning – du får svar direkt.

Grundkraven för att ansöka om delbetalning är följande:
Du har fyllt 18 år
Du har inga betalningsanmärkningar
Du har en fast inkomst

Ett kort på köpet
Dessutom kan du – helt utan kostnad – få ett kort kopplat till din beviljade kredit. Kortet heter Multicard och har MasterCard-koppling. Med kortet kan du betala och ta ut kontanter i hela världen. Du får bonus på alla köp och varje månad får du fina erbjudanden och förmåner. Kortet har ingen årsavgift.
Mer information om Multicard (öppnas i nytt fönster)

Kortbetalning

Vi accepterar Visa och Mastercard. Vi tillämpar inga extra avgifter när du betalar med kort och all kortdata hanteras säkert av vår betalväxel Nets som är certifierade enligt PCI-DSS.